Endüstri Mühendisliği Günleri

1456072_10152106041933846_351862116_nMarmara Üniversitesi 5-6 Aralıkta 13.kez düzenlediği konferansa katıldım. Ben de  çeşitli organizasyonların koordinatörlüğü ve projelerinin liderliklerini yaptım. Gözüme bir çok eksikler, hatalar ve mudalar (israflar) takıldı. Aylar öncesinden reklamını çok iyi yapan bir ekip vardı karşımda ancak bu durum konferans süresince organizasyonu olumsuz yönde etkiledi. Konferanslara her zaman 20 dk öncesi gittiğim için ben bir problem yaşamadım ancak kulüp, 1500 kişiye ücretli biletlerini satıp 500 kişilik kapasiteye sahip olan salona sahip olduğu için insanların dışarıda kalmasına neden oldu. Bu nedenle ikinci gününde katılımcı sayısının az olduğu bir organizasyona ev sahipliği yaptı. İlk gün, katılımcı kartlarını 3 kişi hazırlamaya çalıştığı için ve diğer görevlilerin çoğu etrafta gezip arkadaşlarıyla sohbette olduğu için uzun kuyruklar oluştu.  Oturuma dakikalar kala hala uzun kuyruklar olduğu için insanlar haklı olarak söylendi. Salonda da birçok şeyde problem yaşandı. Kulübün diğer üniversitelere kıyasla olumlu farkı, katılım belgesinde oturumların başlıklarını ve konuşmacılarını belgede göstermeleriydi. Bir de kulübün dergisi  “Milestone” artık AppStore’da olmasıydı. Eksiklikleri çok fazla olduğu için bu konuyu artık teğet geçip sonraki yıllarda çok daha iyi organizasyonlara ev sahipliği yapacaklarına inanarak konferansın içeriğinden bahsetmek istiyorum.

Endüstri Mühendisliği Günleri’ne Markofoni, HSBC, Ketchup Loyalty Marketing Ageney, Detaysoft, Result Kurumsal Verimlilik Çözümleri Şirketi, Toyota’dan gelen CEO’lar, kurucular ve değerli akademisyenler vardı. Deneyimlerini, bilgilerini ve gelecek olan değişimlerden, yeniliklerden bahsettiler.

Markafoni Kurucusu Tolga Tatari, reklama masraf yapmadan kendini büyütmeyi başaran bir şirketin mümkün olabileceğini en güzel örneği  olduklarını ispatladı. Kurulurken karşılaşılan lojistik, yazılım,ik vb. problemlerle karşılaştıklarını ve çözüm yollarını anlattı.  Mavi yakalıların önemine özellikle değindi.

1452588_10152103894198846_1807137891_nToyota Motor Manufactoring CEO’su Orhan Özer, problem anlayışlarından, kalite yönetim sistemlerinden bahsetti.  Konferans salonundaki mudalar da (israflar) espri konusu oldu.

Kalite derslerinden ve stajlarımdan öğrendiklerimi uygulama fırsatı bulduğum tüm kalite yönetim sistemleriyle ilgili bilgilerimi tazeledim. Kaizen mantığının önemine özellikle değindi. Bölümlerdeki ve yönetimdeki sorunları bu sistemlerle nasıl çözdüklerinden bahsetti.

Hiç problemi olmadığını iddia eden bir şirketten daha büyük problemi olan yoktur. ” (Taiichi Ohno)

Toyota’da  problemi sürekli gelişim aracı olarak gördüklerinden bahsetti. Problem olsun böylece daha iyiye gidelim yaklaşımı var. 16 yıldır Toyota’da çalışan Orhan Bey,çalışan ve müşteri sadakatinin nasıl gerçekleşeceğine dair de ufak tüyolar verdi.

SAP oturumunda Bahadır Emre Çınar, Avrupa’nın en büyük yazılım şirketi SAP ‘ı Türkiye’ye  ilk getirenin Unilever olduğunu belirtti. Bahadır Bey, yıllardır Sap Danışmanı olarak çalışmasına rağmen SAP’ın ancak %30 unu bildiğini vurguladı. Bu nedenle yeni mezun mühendislerden SAP’ı bilerek gelmelerini bekleyen firmaları da eleştirdi. Piyasanın dörtte birini kaplayan SAP’ın, veri güvenliği ve veriler arasındaki tutarlıkla, optimize çözümler üretebilme konusunda Excel’den ayrıldığını da öğrenmiş oldum.

Result Kurumsal Verimlilik Çözümleri Şirketi’nin Kurucusu Cem Denizli, Yalın6Sigma’dan bahsetti.

7ifkppu4Eskiden yalın ve 6sigma arasında rekabet olduğunu şimdi ise birlikte kullanılıp yalın tekniklerini 6sigmanın içinde kullanmanın daha fazla fayda sağlama durumunun oluştuğunu söyledi.

Bildiğim kadarıyla bu metodolojinin içinde kalite yönetim araçları ve sürekli iyileştirme metodolojileri bulunur. Süreçleri iyileştirmeye odaklan, sorunları kişilerde değil, süreçlerdeki sorunların kök sebeplerini bul ve çöz der. Müşteri memnuniyeti ve değişkenler dikkate alınarak kök sebepler bulunur. Cem Denizli, yalın6sigmanın süreçlerdeki problemlere buzdağının üstünü değil, buzdağının tamamını çözdüğü için dezavantajı vakit alan bir metodoloji olduğunun da altını çizdi.

Turkcell mobil imzayı yapan endüstri mühendisi Deniz Tunçalp, endüstri mühendisliğinin geleceğinden bahsetti. Sadece üretim ve planlamada değil üretimden hizmet sektörüne yöneldiğimizi ve çeşitli süreçlerde olduğumuzu anlattı. İş arama sürecinde ilanların Türkiye’de çok uzun süre kaldığını ve nitelikli çalışanın azaldığına değindi. Bu konuya bende katılıyorum. Haziran ayında başvurduğum ilana daha dün yeni cevap geldi. Deniz Bey, Amerika’da yapılan araştırmada ayda verilen 70.000 iş ilanın sadece 7 hafta kaldığını belirtti.

Sonuç olarak süreçlerde ve sistemlerdeki iyileştirmelerde uygulanan araçların önemine ve problemlere karşı bakış açısının önemine vurgu yapıldı. Buzdağının üstünü çözmek değil, kök sebeplerin bulunmasının gerekliliği konuşmacıların ortak konularıydı.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s