Çalışanın Mutluluğu ve Bağlılığı

Çalışan mutluluğu için kolları sıvadık, sen de katıl! sloganı ile yola çıkan PİAR Danışmanlık, 6 Martta çalışan mutluluğunun nasıl sağlanabileceği ve uygulanan modeller hakkında bir zirve gerçekleştirdi.  İK Bloggerı olarak davet edildiğim zirveye giderken iç müşterilerine değer veren kurumları görmek ve yapılan uygulamaları öğrenmek için sabırsızlanıyordum. Benimle birlikte merak edenler arasında İK Bloggerları  Zuhal Aslan ve Selin Yetimoğlu’da vardı.

İlk oturum  Bersay İletişim Grubu Onursal Başkanı Ali Saydam ile başladı. İnsanı kaynak değil, kıymet olarak gördüğünü gittiği her zirvede söyleyen Saydam, bu görüşünü Bersay İletişim’e de yansıtmış.  http://www.bersay.com.tr/tr/insan-kiymetleri-politikamiz.aspx 

IMG_6536

Ali Bey, İK sistemini motivasyon, sadakat ve performans üçlüsü olarak görmek yerine, işe alımdan itibaren bu üçlüye bakılması gerektiğini anlattı. Çalışana değer veren Heineken’ın yayınladığı herkesin bildiği video  http://www.youtube.com/watch?v=j5Ftu3NbivE  ile kapanışı yaptı.

Ali Saydam: İnsanlar özgeçmişi ile işe alınır, karakterleri ile uğurlanır. cümlesi sunumun son mesajıydı.

Ardından psikoterapi mesleğinin Türkiye’de kurulmasına katkısı olan Emre Konuk, “Çalışan Mutluluğu Doğru İşe Doğru Eleman Alımıyla Başlar” başlığı ile araştırmalarını sundu. Çalışan mutluluğunu ve bağlılığını artırmak için, kurumların  eylem planlarını oluşturmada yaptıkları araştırmaların yön gösterdiğini söyledi. Sonuçları paylaşmadan önce kurumların performansını etkileyen iki değişkenden bahsetti. Bunlar: müşteri bağlılığı ve çalışan bağlılığı.

İşte araştırmaların sonucunda karşımıza çıkan nicel ve nitel çıktılar:

Çalışan memnuniyeti ve bağlılığı araştırmaları sonucunda, ABD’de kuruma bağlanan kişi ortalaması  %21-24’tür.  Türkiye’de kuruma bağlı kişi ortalaması %25-30’dur.

IMG_6547

Çalışan Bağlılığı Temel Boyutları: 

1. Yöneticiye bağlılık

2. Çalışma arkadaşlarına bağlılık

3. Kuruma bağlılık

Birinci sırada yönetici faktörü, son sırada kuruma bağlılık geliyor. Kurumun imajına güvenip işe giren çalışan, işten ayrılırken aslında kurumdan değil, yöneticiden ayrıldığını araştırmalarda  gösterdi. Çalışanların mutlu olmasını istiyorsanız işe alırken işe uygunluğu ile birlikte yönetici ile uyumuna, iletişime önem verin.

*Bağlılığı Olan Çalışanın Özellikleri : Grupta olma isteği, sosyal girişkenlik, kendini ifade edebilme ve spontanlık

*Çalışanların Kaygılarını Yükselten Faktörler: Başkalarına güven, kendini sorgulama ve yaratılan stresli, gergin ortam.  olarak sıralanmış.

155 Firmada yapılan araştırmalarda çalışan bağlılığının ortalama %33 artışı her kurumda

5.4 milyon$ kar oluşmasını sağlamış.

Zirve hakkında görüşlerini paylaşan blogger arkadaşım Zuhal Aslan, araştırmaların tüm fotoğraflarını bizlerle paylaştı. http://www.ikulis.net/calisan-mutlulugu-zirvesi/

 “Çalışan Mutluluğu İçin İzlenmesi Gereken Örnek İşe Alım Politikaları” , “2013 Türkiye’nin En Beğenilen Şirketlerinde Çalışan Mutluluğuna Dair” ve “Çalışan Mutluluğu İçin Kurumlardan Özel Çalışmalar” konuları ile arka arkaya üç panel yapıldı. 

Volkswagen Doğuş Tüketici Finansmanı A.Ş. (VDF) İnsan Kaynakları Müdürü Bilgen YILDIRIM, aileye birey alma yaklaşımı uyguladıklarını, bölüm yöneticisi ile işe alınacak adayın etkileşimini en başından sağladıklarını belirtti. Kahve molalarında her çalışana ulaşmaya çalıştıklarını ve düzenlenen organizasyonlar ile takım çalışmalarını güçlendirdiklerinden bahsetti.

PFIZER Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Cem Akkaya, çalışanlarını sadece pozisyona uygunluğu açısından değil, kurum kültürüne uygunluğuna bakılarak işe alımın yapıldığını söyledi. Çalışan bağlılığını özel uygulamalar ile artırdıklarını, Y kuşağına kişilik envanter sonuçlarını açıkladıklarını ve bu kuşak için “Mavi Koza” projeleri olduğunu belirtti. Projenin içinde y kuşağına özel uygulamalar olduğunu örnek verecek olursam y kuşağına özel oryantasyon yapıldığı anlattı.

BSH Türkiye İnsan Kaynakları Direktörü Işık GÜROL, mutlu çalışanlara sahip olmak istiyorsanız, insan kaynakları politikalarının prensibini üç temel taşa: sürdürülebilirliğe, inovasyon döngüsüne ve çevre duyarlılığına sahip  olması gerektiğini söyledi.

GARANTİ BANKASI İşveren Marka Yöneticisi Nurdan TAŞ, çalışanlara psikolojik destek, y kuşağına yönelik özel etkinlikler ve aile-çocuk gelişimi ilgili seminerler düzenlediklerini söyledi. Alternatif etkinlikleri çalışanların taleplerine göre  gerçekleştirmeleri de çalışanlarına değer verdiklerinin göstergesi.

NUTRICIA Anne Bebek Beslenmesi İnsan Kaynakları Direktörü Pınar ÖZTEP, çalışanların fikirlerini herkesle paylaştığını bunun da çalışan bağlılığını artıran önemli bir etken olduğunu belirtti. Ayda dört gün evden çalışma izinlerinin olduğunu, çalışanın doğum gününde kendisine tatil verildiğini ve düzenli aralıklarla çeşitli etkinlikler  (örneğin: yemek yapma kursu, makyaj, yoga ve meditasyon gibi) yaptıklarını söyledi. Çalışanların stresten uzaklaşıp rahatlamaları için masaj odalarına da sahipler.

Zirve boyunca konuşmacıların verdiği mesaj: Rekabette bir adım öne geçmek istiyorsan çalışanına değer ver ve bunu göster!

Çalışanların mutluluğu için  kurumların  özel uygulamalarını Selin Yetimoğlu’ da yazdı:  http://selinyetimoglu.com/2014/03/10/bir-sirketin-amaci-sadece-kar-etmekse-orada-calisilmaz/#more-2655 paylaştı.

Panellerde özellikle kurumların marka isimlerine güvenip işe giren ancak yöneticisi sebebi ile markadan ayrılan insanlara dikkat çekildi. Bu konuda çalışan bağlılığını ve mutluluğunu artırmak için çalışan-yönetici ve çalışan-çalışan ilişkisine,iletişimine yönelik uygulamalar yapılması gerektiği mesajı verildi.

Çalışan Mutluluğu’na önem verip bu konuda zirve yapan emeği geçen Piar Danışmanlık çalışanlarını ve Burcu Bülbül’ü tebrik ederim.

IMG_6560

Çalışanın Mutluluğu ve Bağlılığı’ için 4 yanıt

MOVERE | Mühendisin İK'sı için bir cevap yazın Cevabı iptal et

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.