İşe Alırken Önce Test Edin, Sonra Görüşmeye Çağırın

Bu sözü ben değil araştırma yapan yazarlar John Bateson, Jochen Wirtz, Eugene Burke ve Carly Vaughan söylüyor. Araştırma özeti ise şöyle: 

ŞİRKETLER ADAY HAKKINDAKİ İLK İZLENİMLERİNİ EDİNMEK İÇİN KISA VE WEB TABANLI PSİKOMETRİK TESTLERE BAŞVURARAK MALİYETLERİ AZALTIP ÇOK DAHA YERİNDE İŞE ALIMLAR GERÇEKLEŞTİREBİLİR.

ise-alirken-once-test-edin-sonra-gorusmeye-cagirin-0_81ac7be2a466f6687dd92d26042c5e3c

Müşterilerini memnun etmek isteyen hizmet şirketlerinin silahı, yetenekli ve hoş çalışanları. Ama bu çalışanları bulmak maliyetli olabiliyor ve bazı sektörlerin yıllık müşteri kaybı oranı yüzde 50’yi aşabiliyor. Düşük işgücü pazarları ve günde yüzlerce başvuru anlamına gelen online başvuru formları şirketlerin yükünü ağırlaştırıyor. İngiltere’deki çağrı merkezi sektörünü ele alalım: 2012’de yedi milyon insan 260 bin iş başvurusu yaptı.
Çoğu şirketin işe alım sistemi standart: İşe alım sorumluları önce öz geçmişleri gözden geçiriyor, ardından da en umut vadeden adayları belirleyip telefonda ya da yüz yüze görüşme safhasına geçiyor. Sonra psikometrik testler de dahil çeşitli testlerle en uygun adayı tespit etmeye çalışıyorlar.

Araştırmamız, bu sürecin tersine işlemesi gerektiğini gösteriyor. Perakendeciler, çağrı merkezleri ve güvenlik firmalarının da aralarında bulunduğu pek çok şirket, aday hakkındaki ilk izlenimlerini edinmek için kısa ve web tabanlı psikometrik testlere başvurursa, maliyetleri azaltıp çok daha yerinde işe alımlar gerçekleştirebilir. Bu testlerle, işe hiç uygun olmayan adaylar hemen ayıklanıyor ve geriye daha maliyetli süreçlerden geçmeyi hak eden küçük bir kalifiye aday grubu kalıyor.

“Önce test” yaklaşımı pek çok açıdan mantıklı. Bulgular, insanların yaklaşık yüzde 50’sinin geçmiş başarılarını allayıp pulladığını, dolayısıyla ilk intiba açısından öz geçmişlerin güvenilirliğini yitirdiğini gösteriyor.
Web tabanlı psikometrik testlerdeki gelişmelerle birlikte testler çok daha ucuz ve pratik hale geldi. Sektörler arası son araştırma da bu testlerin performans tahminleri açısından iyi bir araç olduğunu gösterdi.
İngiliz test yayıncısı SHL’in geliştirdiği 18 soruluk bir online değerlendirme olan ve kişilerin güvenilirliğinin yanı sıra pek çok özelliğini de ölçen Dependability and Safety Instruments’ın (DSI) çeşitli sektörlerde kullanımını inceledik: Devamsızlık konusunda hassas bir İngiliz enerji şirketi, 136 yeni çalışanına DSI’yi uyguladı ve akabinde altı aylık devamsızlıklarını takip altına aldı. Neticede, puanları ilk yüzde 30’luk dilime girenlerin, alt yüzde 30’luk dilimdeki çalışanlara oranla hiç devamsızlık yapmamaya 2,3 kat daha meyilli olduğunu gördü. Bir güvenlik şirketi, testi 72 şoföre uyguladı ve altı aylık süre boyunca, alt yüzde 30’luk dilime girenlerin, ilk yüzde 30’luk dilimdeki şoförlere göre beş kat daha fazla kaza yaptığı bulgusuna ulaştı. Avustralya ve Avrupa’daki otel, müşteri hizmetleri, perakende ve videocularla ilgili araştırmalar da benzer sonuçlar verdi. Diğer testler de büyük sonuçlar vadediyor.

Örneğin, İngiltere merkezli büyük bir süpermarket zinciri, adayların özgeçmişlerini incelemeye başlamadan önce adayların alt % 25’lik dilimde yer alanları elemek için yakın zamanda, özelleştirilmiş bir online durum değerlendirmesi testi kullanmaya başladı. Görüşmeye çağırılan adaylar daha kalifiye olduklarından, her başarılı işe alım için görüşülen aday sayısı altıdan ikiye düştü ve yönetime 73 bin saat tasarruf ettirdi.
Birçok başka firma da testleri bu şekilde kullanmaya başladı ama uygulamaları hala o kadar da yaygın değil: Şirketler psikometrik testlere küresel ölçekte 750 milyon dolardan daha az harcadı. Daha fazla hizmet firması bu yaklaşımı işe alım sürecinin ilk aşaması olarak kullanırsa, daha iyi bir iş gücü elde etmeleri ve kendisine çok büyük kaynaklar dökülmesini gerektiren bir görevi düzene koymaları da o kadar kolaylaşacaktır.

Reklamlar

2 thoughts on “İşe Alırken Önce Test Edin, Sonra Görüşmeye Çağırın

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s