Çevremizde zamanını yönetmek için eğitimlere katılan insanlar var. Ne yapsam hiçbir işime yetişemiyorum, zamanım yok, hedeflerime ulaşamıyorum diye sızlanan insanlar…
Sizlere bugün, konuyla ilgili kendimde uyguladığım bir ritüeli paylaşmak istiyorum. Bu ritüelin amacı önünüzdeki haftayı planlarken geçen haftayı değerlendirmek ve zamanınızı nasıl geçirdiğiniz konusunda farkındalık yaratmak. Özellikle planladığınız ve yapacağınız işlerde hangisine öncelik vermeniz konusunda sıkıntı yaşıyorsanız ya da planladığınız işler nedeniyle asıl hedeflerinizin bir adım daha sizden uzaklaşmasını hissediyorsanız 4 adımdan oluşan “Zaman Çizelgesi Modeli” ni uygulamanızı tavsiye ederim.
1. Adım: Haftalık planlar yapın ve bu uygulamayı vizyonunuzu unutmadan benimseyin. Her hafta planlar yaparken o hafta yapacağınız eylemlerin sizi nihai hedeflerinize yaklaştırmasını sağlayacak şekilde yapın.
2. Adım: Bu sene başarmanız gerektiğine karar verdiğiniz hedeflerinizi her hafta gözden geçirin. Böylece senenin başında yazdığınız yeni yıl hedeflerini tamamlama fırsatı yaratmış olursunuz.
3. Adım: Önünüzdeki hafta boyunca gerçekleştirmeniz gereken haftalık kazançlarınızı veya küçük hedeflerinizi belirleyin.
4. Adım: Haftalık kazançlarınızı belirledikten sonra bu kazançlarınızı günlere bölüştürün.
Haftalık kazançlarınızı gerçekleştirmek için onlara belirli zaman dilimleri ayırın. Unutmayın eğer kendi önceliklerinizi ajandanıza kaydetmezseniz başka insanların öncelikleri ajandanıza girer.
Yararlanılan Kaynak: Leadership Wisdom