SAHNE SENİN ANLAT HİKAYENİ 

20150606_150426-300x169

Anlatacağı bir olayı, bir sorunu, sevdiği bir anıyı kim karşısındakine etkili bir şekilde anlatmak istemez ki? Yazdıklarımızla, söylediklerimizle, ürettiğimiz şeylerle aslında hepimiz bu hayatta bir iz bırakmak istiyoruz. Peki ama bunu etkili bir şekilde nasıl yapabiliriz?

Cevabını bulmak için Burcu Yularcı ve Sezen Çiftçi’nin birlikte verdiği eğitime katıldım. Adı: Hikaye Atölyesi. Atölye ismini görünce aklınıza yahu hikaye anlatmakta ne var? Boşu boşuna zaman kaybı diye aklınızdan geçiriyorsanız yanılıyorsunuz. Bir kere her şeyden önce sahnenin tozunu yuttum! Sonra, atölyeden kendi sınırlarını zorlayan ve birçok engelini aşan birisi olarak ayrıldım. Çok öğretici ve inanılmaz keyifli bir gün geçirdim.

Atölyenin amacı, etrafımıza vermek istediğimiz mesajları ve anlatmak istediğimiz duygularımızı kalıcı bir biçimde ifade edebilmek. Merak ediyorsanız işte hazırladığım atölye videomuz. 🙂

11261060_10153445265408846_1554054538_nSahnede yaptığımız çalışmalar ile Sezen Hanım ve Burcu Hanım kendime engel koyduğum ne varsa üstüne gitmemi sağladı. Kendilerine buradan bir kez daha teşekkür ediyorum. Değerlerimi, inançlarımı, beni ben yapan kişilik özelliklerimi tekrar irdeleyip korkularımın üstüne gitmemi sağladılar. Yaratıcılığımı daha iyi ortaya çıkarmak için yaratıcılık çemberi oluşturdum. Gözlerimi kapayıp müziğin bana yaşattığı duygularla bir hikaye yazdım. Çoğu insanın korktuğu sahneden neredeyse hiç inmedim. Blogger arkadaşlarımın yazdığı Hans’ın ve Anna’nın hikayesini (med yapımla görüşmeyi düşünüyorlar o nedenle hikayeyi yazmıyorum 🙂 ) dinledikten sonra yaratıcılığımı yazdığım hikaye ile sahnede kullandım. Çok beğendiklerini ve hikayeden etkilendiklerini söylediler. Doğruyu söylediklerine inanıyorum. 🙂 Hala atölye çalışması ile boşuna zaman kaybettiğimi düşünüyor musunuz?

Hikaye atölyesi, anlatacağımız her ne ise önce mesajının ne olduğu düşünmemizi, ardından aktarım yollarını (beden dili, duygu aktarımı, dil, mekanı etkin kullanma vb. ) bulmamızın önemini bir kez daha bana ispatladı. İlk fırsatta bu deneyimi siz de yaşayın. Burcu Yularcı’nın atölye çalışmalarını takip edin.

Unutmayın! Güçlü ifadelerle anlatılan her şey kalıcı oluyor.


Yararlanabileceğiniz Kaynaklar ve Detaylı Bilgi İçin:

Katılan Bloggerların Yazıları:

Bir Cevap Yazın

