BLOGUMUN ÖZELEŞTİRİSİ

Gökhan Yılmaz ve Burçin Şoray Erdağ’ın “İnsan Kaynakları Bloglarına Eleştirisel Bakış” isimli ortak çalışması birçok blog yazarının kendi blogunu eleştirmesine öncü oldu. Yazıyı okumadıysanız okumanızı rica ediyorum. Yazı için lütfen tıklayınız.

İK Blog yazarları arasında alanında yılların tecrübesini ve bilgi birikimlerini blogları aracılığıyla paylaşan İK Bloggerları, yeni mezun veya öğrenci olan kendine insan kaynakları alanında kariyer hedefleyen İK Bloggerları, yıllarca başka alanlarda çalışmış kariyer değişikliği yaparak insan kaynaklarına yönelmiş İK Bloggerları var.

Artemiz Güler’in, Gökhan Yılmaz’ın ve benim araştırarak keşfettiğimiz insan kaynakları blog yazar sayısı 197! Bu sayının içinde yıllardır yazmayan blog yazarlarıda var. Sayı ne kadar artarsa artsın sürekliliği olan, özgün bloglar bence bir adım önde.

Tek ölçütü zaman olan Aktif Blog Listesi bana her ay blogları takip etme alışkanlığı kazandırdı. 204 blogger arasından her ay en az 40 blogger paylaşımlarda bulunduğunu söyleyebilirim. Geçen ay rekabet ortamını yaratmak amacıyla bu liste üzerinden bana bir çalışma önerisi geldi. Ben rekabet ya da belirli standartları koyma fikrini doğru bulmadığım için bu çalışmayı yapmadım. Bloggerların kendi içinde özeleştirisini yapması gerektiğini düşünüyorum.

Ben her yıl blogum için hedefler koyuyorum ve blogumu geliştirmeye çalışıyorum. Bu sefer Gökhan Bey ve Burçin Hanımın ortak yazısı üzerine kendi eleştirilerimi ve hedeflerimi sizlerle paylaşmaya karar verdim.

  • İlk yıl özellikle sadece gittiğim etkinliklerde takipçilerin isteği üzerine kimler neler demiş tek tek aktarırdım. Bu yıl ise katıldığım etkinliklerden bende etki bırakanları ve izlenimlerimi aktarmaya odaklanacağım. Seneye de kongreleri vlog (video blog) şeklinde aktarmayı hedefliyorum.
  • Üniversitede C + dersi almıştım ama uzun zamandır programlama dili üzerine çalışmıyorum. Kodlama, SEO üzerine çalışmalıyım. Kendimi bu alanda da yetiştirmeliyim.
  • Kişisel deneyimlerime daha çok değinmeliyim.
  • Endüstri mühendisleri, üniversite öğrencileri için üniversitelerin düzenlediği ik etkinliklerini daha çok paylaşmalıyım.
  • İnfografik paylaşımlara daha çok ağırlık vermeliyim.
  • Her hafta Twitter ve Facebook üzerinden ik ve kariyer ile ilgili çeşitli paylaşımlarda bulunuyorum ama Linkedln’de pek paylaşımda bulunmuyorum.
  • Oluşturduğum kategorilerin bazılarında uzun süredir yazı yazmıyorum
  • Hayatımızda birçok dönem oluyor bazen yazacak,anlatacak enerjiyi bulamıyoruz.Bu nedenle ben blogumun bir ay boyunca sürekliliğini sağlayacak taslak birkaç yazı bulunduruyorum. Ama birikmiş taslak yazılarımın bazıları güncelliğini de yitirmiş durumda. Bunları düzenlemem gerekli.
  • Noktalama işaretleri ve imla kurallarına dikkat etmeye devam.

Blogum hakkında görüşleriniz ve talepleriniz, yazılarımla ilgili yorumlarınız benim için çok değerli.  Hatta şu an bu yazıyı yazarken yeni bir fikir aklıma geldi. Aralık ayında blog’umda paylaşacağım.

Görüşmek üzere,

Ceren

2 thoughts on “BLOGUMUN ÖZELEŞTİRİSİ

Bir Cevap Yazın

