Mühendisin İK’sı İK Zirvesinde!

Yıldız Teknik Üniversitesi, Kalite ve Verimlilik Kulübü tarafından 6.sı düzenlenen İK Zirvesinde konuşmacı olarak yer aldım. Meraklı, can kulağıyla dinleyen öğrencilere kendi deneyimlerimi ve önerilerimi aktardım.

Neler anlattım?

Öncelikle mezuniyeti yakın olan ve İK’da kariyer hedefleyenlere hemen staj/tez/dönemsel proje yapmalarını, zirvelere katılmalarını, mülakat simülasyonları ile mülakatlar öncesi prova yapmalarını, insan kaynakları ile ilgili kitapları, ik blog yazarlarını okumalarını ve Linkedln’i network için kullanmalarını önerdim. (Geçen ay konuyla ilgili önerilerimi de sizlerle paylaşmıştım.) Üniversitenin hazırlık ve birinci sınıf öğrencilerine iş hayatına adım atmadan önce kulüp çalışmalarının tadını çıkarmalarını önerdim. 🙂

dscf1115c-3

Zirvede, öğrencileri izlerken dikkatimi çeken bazı detaylar oldu. Katılımcıların bir kısmı isteklerini eyleme geçirmek için son sınıfa kadar hiç çaba harcamadan İK’cı olmak istiyor. Hangi alanda çalışmak istiyorsanız o alanla ilgili kendinizi geliştirmelisiniz. Son sınıf öğrenci olup istedikleri alanda hiç staj/proje/gönüllü staj vb. deneyim kazanmamış, eğitim almamış katılımcılar vardı. Emek olmadan, çalışmadan hiçbir istek gerçek olmaz.

Bir diğer gözlemim de üniversiteye yeni başlamış öğrencilerin bilgiyi almada istekli olmaları, bilinçli bir kariyer yolu çizmek için hevesli olmalarıydı. Zirve ekibinde daha birinci sınıfta olup kulüp çalışmalarında gönüllü yer alanlar vardı. Kariyer tercihini doğru yapmak için kendini geliştirmek isteyen çok öğrenci vardı. Endüstri mühendisliği okuyanlara önerim 2.sınıf stajından itibaren bir yol belirlemeleri. Alan derslerini aldıkça hangi alana yönelmek istediğiniz ile ilgili daha sağlıklı karar vereceksiniz. O nedenle ilk sınıftan hemen şu alanda çalışmak istiyorum deyip keskin, net karar vermemek lazım. Kişisel yetkinliklerin,becerilerin hangi alanda kişiyi daha başarılı ve mutlu edebileceği belli olmaz.

Öğrencilerin genel sıkıntısı gönüllü staj yapabilecek firmalar bulamamak. Bunun için şirketler son yıllarda İŞKUR İşbaşı eğitim programı kapsamında İŞKUR Stajyeri alıyor. Hangi alanda gönüllü staj deneyimi arıyorsanız kariyer sitelerinde İŞKUR İşbaşı stajyeri ilanlarına başvurabilirsiniz. Böylece sigortanız ve ücretiniz İŞKUR tarafından karşılanıyor. Minimum 6 ay kazanacağınız gönüllü deneyim, belli bir miktar ücretle hem siz hem de şirket kazanıyor. Bir araştırın derim. 😉

Zirve organizasyonunda emeği geçen tüm kulüp üyelerine, Beyza Elbir’e ve Berk Özdemir’e teşekkür ediyorum.

blog-ytu

Bir Cevap Yazın

