Herkese Merhaba,
Bu ay, Harvard Business Review dergisinde geniş yer bulan Universum İdeal İşverenler Araştırması’nı sizlerle paylaşmak istiyorum. İşveren markası alanında dünyanın sayılı global şirketlerinden Universum, 60 ülkede yaptığı İdeal İşverenler Araştırmasında 40 temel işveren markası unsurunun karşılaştırmalı ölçümünü temel alıyor. Türkiye’de 5.si tamamlanan bu araştırma bu yıl 39 üniversitede yaş ortalaması 22 olan toplam 44.260 gençle yapıldı.
Universum İdeal İşverenler Araştırması gençlerin kariyer ve şirket tercihleri ve beklentileri hakkında bilgi verdiği için bana göre kıymetli bir araştırma. Peki, bu araştırma bu yıl işverenlere, bizlere ne mesajlar verdi?
Araştırma, Türkiye’de üniversiteli bir gencin kariyer hedefindeki önceliklerini ortaya çıkardı. Gençler, yaratıcılığını ve girişimciliğini kullanabileceği, uluslararası kariyer imkanları sunan, yönetsel yetkinliklerini geliştirebileceği ve iş güvencesi ile çalışabileceği bir iş istiyor.
Araştırmada üniversiteli gençlerin bir şirketi ideal şirket olarak görmesini sağlayan en önemli işveren markası unsuru “Profesyonel eğitim ve gelişim” çıktı. Gençler, çalışanların gelişimlerine yatırım yapan ve sürdürülebilirliğini sağlayan şirketleri ideal şirket olarak görüyor. Devamı da aşağıda yer alan görselde.
Realta Danışmanlık tarafından yapılan En Gözde Şirketler Araştırması’nda da geçen yıl, profesyonel gelişim imkanları ve kişisel gelişim olanaklarının sağlanması gençlerin şirket seçiminde etkili olan faktörlerden biri olarak karşımıza çıkmıştı.
Gençlerin şirketlerle ilgili bilgi edinme sürecinde en fazla kullandıkları sosyal paylaşım platformları sırasıyla Facebook, Instagram, You Tube, Twitter ve Linkedln oldu. Gençler işveren ile ilgili bilgi edinmede en çok Facebook’dan faydalanıyor.
Gençlerin ideal bir şirketten ücret beklentisi ortalama 3.908 TL.
Araştırmaya göre, gençlerin bir şirketi ideal işveren olarak görmeme nedenlerinden biri “işe girmek için çok yoğun rekabet olması.” Yani üniversite öğrencileri şirketlere işe alım süreçlerini iyileştirme vaktinin geldiğinin mesajını veriyor. Bir diğer neden de şirketin yaptığı işi neden ve nasıl yaptığını anlatmaması, bir amaç vermemesi, iş ile ilgili farkındalık yaratamaması.
Araştırma ile ilgili detaylı sonuçları, sürdürülebilir işveren markası stratejileri ve global işveren markalarının uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olmak istiyorsanız 24 Kasım’da gerçekleşecek People Make the Brand Konferansını kaçırmamanızı öneririm. Konferansta görüşmek dileğiyle!
Kaynak: Harvard Business Review, Eylül 2017 sayısı, http://universumglobal.com/
[…] işverenlerden beklentilerini merak ediyorsanız Universum İdeal İşverenler Araştırmasını okumanızı […]
BeğenBeğen
Mühendislik insan kaynakları alanında bilgi içeren kaynak bulmak hayli zor, paylaşım için Teşekkürler
BeğenBeğen