24 Kasım Cuma günü Fairmont Quasar İstanbul’da İşveren Markası Konferansı (People Make the Brand) gerçekleşti. 5.yılın heyecanı, güzel enerjisi tüm ekibe yansımıştı. Evrim Kuran konferansın sonuna doğru konferans için 11 ay çalıştıklarını bizlerle paylaştı. Güzel bir konferans deneyimi yaşattıklarını için ben de tüm ekibe teşekkür ediyorum. Gelelim neler konuşulduğuna ve neler paylaşıldığına…
İşimiz Tasarım: Çalışan Deneyimi Tasarımı konuşma konusu ile sahneye çıkan Evrim Kuran, Yunan mitolojisinde geçen İkarus efsanesini anlatarak konuşmasına başladı.
“Ürün değil, deneyim tasarlamak lazım.”
Bu efsane neden önemli diye soracak olursanız S&P 500 şirketlerin 2027’de ortalama ömrü 10 yıl olacağı öngörülüyor. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de şirketini arkadaşlarına tavsiye etme oranı %5,67. Bu nedenle uzun süre elde tutmayı düşünmek yerine ortalama 1,5 yıl şirkette kalan insanlarla nasıl daha iyi, mutlu ayrılırız ve toplumda marka elçilerimiz haline getirebiliriz konusunu konuşmamızın gerekli olduğunu dile getirdi. Yani ürün değil, deneyim tasarlamak lazım.
Dünyada müşteri davranışı için harcanan bütçe yıllık $1 Trilyon iken, çalışan davranışı için harcanan bütçe $750 Milyon. Şu an çalışan deneyimi için 1000 kat daha az yatırım yapılıyor. (https://www.youtube.com/watch?time_continue=17&v=hvcOzkK2rcg Diana Dosik’in araştırması)
World Economic Forum’un 2017 Küresel İnsan Sermayesi Raporu’na göre Türkiye, Kapasite (Formel eğitime yapılan yatırım) ve Gelişim (İş gücünün gelişimine yapılan yatırım) boyutlarında iyi bir durumda olmasına rağmen Uzmanlık (Alan uzmanlığı, derinlemesine bilgi) ve Yayılım (Okulda öğrendiklerini iş yaşamında uygulayabilme) boyutlarında iyi bir durumda değil. En az bir konuda derin uzmanlığa sahip olmamız gereken bir dünyadayız. Yayılım ve Uzmanlık boyutlarını Çalışan Deneyimi Tasarımı yaparken en gerekli çalışma olarak karşımıza çıkıyor. Çalışan Deneyimi Tasarımı yaparken 1-Adayın/Çalışanın yaşamını zorlaştıran ne? ve 2-Nasıl kolaylaştırırız? Sorularının yanıtlarını vermemizin gerektiğini söyledi.
Gençlerin işverenlerden beklentilerini merak ediyorsanız Universum İdeal İşverenler Araştırmasını okumanızı öneririm.
Universum Stratejik Danışma Kurulu Başkanı Claudia Tattanelli, yeni kuşağa bir marka olarak net bir mesaj sunmalısınız mesajını verirken işveren markası ile ilgili başarılı gördüğü markaları paylaştı. (Adidas, Microsoft,Hermes,Deloitte,EY, Loreal, Biritish American Tobocco)
Sunumunda paylaştığı araştırma sonuçlarına göre ülke fark etmeksizin herkes kendi işinin patronu olmak istiyor. Yine paylaştığı başka bir araştırma sonucuna göre Türkiye’deki gençlerin iş yaşamından beklentileri sırasıyla; eğitim-gelişim, kariyer yolunun açık olması ve uluslararası kariyer imkanı.
Borusan Holding’in CEO’su Agah Uğur, Borusan’ın gelecek yolculuğundan, çalışmalarından bahsetti.
İş sonuçlarını değil, insanı merkeze alın, İnsan Kaynaklarını merkeze alın diyen bir CEO’yu karşımda görmek mutluluk vericiydi.
İşverenlere Agah Uğur’un mesajı: CEO’lar işveren markasının üretim gibi bir ihtiyaç olduğunu kabul ederlerse başarılı olurlar.
10-15 yıl önce şirkette çalışmaya başlayıp şu an yönetim kurulunda olan çalışanlarının olduğunu söylerken yüzünde bir gurur ifadesi vardı.
Richard Mosley, işveren markasının geleceği ile ilgili konuştu. Simon Barrow ile birlikte çıkardıkları “The Employer Brand” kitabının üstünden uzun zaman geçmişti. Boğaziçi Üniversitesi’nde işveren markası zirvesinde Simon Barrow’u dinleme fırsatı bulmuştum. Cuma günü de Richard Mosley’i dinledim. Rekabetin artık şirketler ve start-uplar arasında olmaya başladığını ve şirketlerinde çalışma ortamlarını değiştirdiğinden bahsetti. İşveren Markasının geleceğini şekillendirecek olan trendleri bizlerle paylaştı. Yapay Zeka, Sanal Gerçeklik ve Sürükleyici Oyunlaştırma.
Konularla ilgili uygulamaya geçen Unilever’den ve mya şirketinden örnekler verdi.
Konferansla ilgili sosyal medya paylaşımları #PeopleMakeTheBrand etiketinden bulabilirsiniz.
Herkese keyifli haftalar 🙂
[…] Ceren Bandırma’nın etkinliğe dair notlarını ise buradan […]
BeğenBeğen
işveren markası, her en kadar işveren için önemli olareak gözükse de çalışan için de bu bilincin oluşması gerekiyor
BeğenLiked by 1 kişi
[…] sene ilk kez katıldığım People Make The Brand konferansı ile ilgili yazımı tıklayarak okuyabilirsiniz. Zirve ile ilgili detaylara http://www.peoplemakethebrand.com sitesinden ve #PeopleMakeTheBrand […]
BeğenBeğen